Alla inlägg under februari 2013

Av Måna - 15 februari 2013 08:13

"Älska mig mest-när jag förtjänar det minst,för då behöver jag det bäst..."

Migränen gör att jag mår illa!
Tröttheten att jag är otrevlig!
Vill inte prata med någon,samtidigt som jag är så fruktansvärt sällskaps sjuk;-(

Ny dag nya tag!
Och varför jag var uppe 04,och hade dammsugit,sorterat tvätt samt gjort rent akvariumet innan klockan 06-pratar vi inte om..,!

Idag är det en månad utan Oliver...
Samtidigt som det känns som han var här igår-känns det som det är ett år sedan....
Sakerna efter honom står fortfarande kvar-har inget behov att ta bort det heller...
1månad utan min bästa vän,utan min livskamrat...
"Dagar blir till år.jag låter dom passera,men saknaden består..."

Av Måna - 14 februari 2013 07:55

Om jag vore liiite piggare hade jag även varit liiite mer inställsam att åka å sjunga idag...men nu...ååå...
Bit ihop,bit ihop-det är för Linas skull!!!

Stefan väckte mig fem i sex!
Joel är vaken,hur gör vi?
Vad då hur gör vi???ger honom mat gubbaskrälle,VAD annars?!?!
Jag antar-att han följde planen vi gjorde upp igår-jag tar Joel och han släpper ut hästar och går ut med hundarna!
Kopplen hänger på sne-alltså har hundarna varit ute!
Men dom har nog inte fått mat!

Lina vill inte,kan inte,vet inte!
Jag-blir-galen-på-henne!!!!!:-@
Detta är väl hennes sätt att tillkalla uppmärksamhet från sin mamma,som står bredvid kaffebryggaren med huvudet ned i bänken och undrar om jag ska skita i kaffemugg idag,ploppa i sockret och ta fram ett sugrör istället;-)
"Lina...mamma är riktigt,riktigt,riktigt trött idag..."
"Det är inte jag mamma!!!"
"Vilken tur...att DU inte är trött..."

Efter sången blir det fjugesta å handla lite...andra gången jag far ned till fjugesta själv m båda barnen!sist balla Lina ur och stack på parkeringen det sista hon gjorde efter att ha spelat Allan inne på Ica!
Idag...gör vi ett nytt försök!we can do it!!!eller???

Såå...ska väl försöka dra igång denna dag!som vanligt när det är något på schemat för dagen-strular allt,fungerar inget:-@
När vi kommer att gå ut genom dörren mot bilen...rinner svetten i min panna och ryggen är blöt!
24 grader i huset och bråka med en tre-åring som VÄGRAR borsta tänder,VÄGRAR kamma sitt långa hår,VÄGRAR byta blöja och VÄGRAR klä på sig-slutar med en överhettad mamma-Måna!

Att pott träna Lina är lika enkelt och smidigt som att toalett träna en katt,eller få in en elefant i en smart-bil,eller att få Stefan och lägga fillingarna i tvättkorgen,you name it....
Hon har blivit lovat att få välja VAD hon vill på Toys om hon lägger undan blöjorna-det är hon även väl medveten om...men NEJ!!!
Igår fick hon raseri utbrott,pampers har ändrat utseende på sina active fit-Lina skrek och hävdade att det var bebis blöjor...
TACK pampers för våran ypperligt "underbara" kvälls rit innan vi fick den ungen i säng!!!:-@

Nej,hej å hå-plocka undan disken och sen komma igång!!har fått synen på båda ögonen nu-så antar då att den värsta tröttheten har "försvunnit"

Stefan får jouren på Joel ikväll/inatt...när jag ÄNTLIGEN kom i säng-låg han på mitten,med vardera ben ned åt vardera hörn,snarkade så han kunna väckt dom döda-och det gick INTE att få liv i honom,få honom att flytta på sig eller sluta snarka!!!

Adios!!!

Av Måna - 13 februari 2013 22:18

Vi har haft en relativt bra dag,vi tre här hemma!
Dock sitter jag här igen,tassar runt med Joel,Stefan sover...
Har jag nämnt att jag hatar snö?!?
Inte bara för att han är borta,som detta pass,23-16:30...när han kommer hem är han trött(vilket är fullt förståelig)
Han snarkar så hela sängen skakar och kommer inte vakna till liv i första taget!
Tänk om...vi hade kunnat dela på den hemska natten som var OCH även denna natt...då skulle ju båda vara lite mindre trötta;-)

Imorgon är det dags för Lina att åka och sjunga igen!
Slår huvudet i väggen!
Jag lovar,detta är verkligen INTE min grej,absolut inte...sitta i ring med andra föräldrar m deras barn!förra gången började sången med att sjunga allas namn...genast for tankarna till den där reklamen-hi hi hi!
Nää...ni som känner mig-kan ni föreställa er mig där i ringen m Lina?!?
Inte jag heller...men jag ÄR där:-D
Denna gång ska jag INTE glömma att sätta upp håret!
Lär äta lite spenat till frulle-i en av sångerna ska man springa och sväva barna i luften...yeah-dom andra barnen är ju mindre än min!!!

3 timmars sömn inatt!
Som en zombie imorse...
VÄCKER Joel klockan åtta,då har jag fått i mig kaffet iaf!
Å på skötbordet börjar han gurgla och skratta!
TÄNK att en hemsk natt då försvinner i samma ögonblick!sjukt...!

Alla hjärtans dag imorgon!fick blommor och tårta(?) av Stefan idag!
Även fast vi sa att inte köpa ngt till varandra!
Vi(jag) hade planer på att åka och äta på restaurang,utan änglarna!
MEEN det ena leder till det andra..så det blir inte så...
Men Stefan sa att han skulle åka in till stan och köpa kinamat med hem istället!
Jaa....så får det bli när man har ett barn som heter Lina:-)

Nu ska jag försöka få ned Joel i sin vagga-sen kanske jag oxå kan få sova någon timma:-)

Simba har Kvällsmys m husse:-)

Av Måna - 13 februari 2013 00:34

Skrika
Slå sönder saker
Sparka i en vägg
Gråta

Joel har skrikit konstant sedan 20:15...skrikit och haft ont;-(
Ryggen brinner,huvudet bultar och han skriker...
Snöjouren ringer ut Stefan...
Jamen...hejdå...
Ville skrika åt honom oxå,be han fara och flyga-ta sin jävla lastmaskin och dra!!!!
Men nej-klart jag inte skrek på honom,inte hans fel att det snöar,inte hans fel att dom ringer ut just ikväll...just ikväll efter att hans fru haft en helvetisk dag,en fruktansvärd eftermiddag och en pissig kväll...

Tröstlöst!
Jag orkar inte...ryggen bär honom inte...den brinner av smärta!migränen flimrar i hela synfältet!
Men vad spelar det för roll???
Joel har iaf ont.
Stefan är iaf inte hemma.

Kanske inte blir något sova alls inatt...kanske blir en vaken natt?!?

Hatar snö!
Hatar,hatar,hatar snö!!!
Och snälla,snälla kan han få bli kvitt koliken!!!!min lilla fina pojke...kan han bara inte slippa ha ont!???

Av Måna - 12 februari 2013 13:00

Varför ger jag mig in på att byta gardiner,när det inte finns humör för det?
Eller jaa...det finns aldrig humör för det i min värld:-(
Å idag verkar precis allting,ALLTING,skita sig!!!!;-(

Hade oliver varit här nu,hade han smygit undan när han insett att det var gardin-bytar-dags,lagt sig i sin korg på sovrummet och inte kommit fram förns han varit säker,absolut säker på att jag var klar;-)
<3

Av Måna - 12 februari 2013 09:12

Morgon kaffe-bästa stunden på dagen...fast idag vägrar Joel sova och Lina har dragit fram heeela lådan med "mat"!
Typiskt...
Lika typiskt som att NÄR man ska ringa ett viktigt samtal börja båda ungarna yla ikapp!
Eller lika typiskt som att när man försöka sova en minut på dagen i soffan,får Joel skit ont eller Lina blir sur...
Sånna här typiska saker-som tillhör vardagen för en småbarnsförälder!

Idag...ja...idag överlever vi oxå!
Lina är på skit humör,vilket hon har varit i snart två veckor-sen hon fick feber!
Ingenting går att göra,allt är totalt omöjligt för henne!
Får jag inte borsta håret på henne idag-kommer jag att klippa av det!!!ser ut som en gatunge...håret hänger i hela ansiktet...
Morr!

Annars är det lugn i resident bostaden på Stickninge:-D
En dag i taget tar vi oss framåt-närmare en VÅR,närmare kolik fri Joel:-)

Av Måna - 6 februari 2013 08:14

Å inte liiite snö heller...:-/

Olycka-Stefan plogar snö hela dagen igår!
Lina vill INTE till farmor medans jag ska göra stallet!börjar gråta hysterisk och kryper upp i mitt knä "du får inte lämna mig!jag behöver ju dig!!vill inte-vill inte-vill inte"
Som tur ÄR,kommer farmor hit en stund-vilket passa Lina mycket bättre!
Lycka-Joel somnar,Lina somnar-båda ungarna vaknar m illvrål,den ena i vagnen nere den andra uppe...Joel blir tyst-och upp för trappan kommer STEFAN i egen hög person!!!!!
Dom hade fått avbryta körningen:-)

Lycka-när Joel vaknar 24 och ska äta,kommer Stefan upp ur sängen!" Ska bara sätta på mig en tröja,sen tar jag honom"
Woohoo!!!!
Olycka-exakt i sekunden dom han ska ta Joel,ringer jouren ut honom för snöröjning;-(

Joel har inte skrikit inatt!
Lina har inte gråtit inatt:-)
Jag är glad att jag sov när klockan var 21:30 igår!

Lycka-båda barnen sov djupt,så jag kunde få släppa ut både hästar och undra lite fort OCH hann duscha!

Joel BVC 10:30 och Lina måste då till farmor!
Hon har redan börja protestera om det;-(
Efter BVC måste jag till Toys-Lina fyller ju imorgon!!!!
Därför kan hon INTE följa m mig idag:-/
"Varför ska niiina till farmor?!vill inte!vill vara med pappa!!!"
"Pappa jobbar"
"Vill inte!!!"
Ja,jo...drygt två timmar övertalnings tid kvar...muta henne?!?kanske,kanske funkar....

Av Måna - 4 februari 2013 08:35

Å jag över doserar mängden kaffe med 1 mugg extra!
GNÄLLET etsar sig in i hjärnan på mig och vi håller på att bli rejält osams,jag och Lina!
Hon vägrar äta smörgås och hävdar att hon ska ha kakor till frukost...
Kasta ut ungen???
Ända sedan febern i torsdags-har vi fått stå ut med hennes olidliga GNÄLL om precis allting och Joels skrik!
Stefan säger att imorgon ska det snöa hela dagen...att det finns risk för snöröjning imorgon kväll-NO WAY!!!
Jag orkar inte det-lovar!
Reserv batteriet håller på att ta slut nu...laddnings lampan lyser för fullt!!!
Julkransarna sitter kvar på dörrarna...
Dammråttorna går till attack...
Makaronerna börjar ta slut...
Leksaker och skit högt och lågt-jag går under....

Lina fyller hela 3 ÅR på torsdag!!!måste hinna ut och köpa något till henne!vad???!
Joel ska till BVC på onsdag...!
Har ett paket ligger nere på posten,tillbehör till Linas "kalas" på lördag!och tårt-tillbehör.
Jag och Lina ska göra tårtor...är det tänkt ja...
Stefan kommer jobba,Joel skrika,Lina gnälla och tårtbottnarna kommer fara som projektiler genom huset-och kommer sluta med köpta,frysta tårtor iaf...

Jamen...man vet ju om att man lever iaf!jag har inte försvunnit...bara gömmer mig för allmänheten,i brist på ork att prata med människor,träffa människor...:-/
Den lilla tid som blir över går till att försöka återhämta andan,plocka,städa OCH duscha!
Over and out!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards