Alla inlägg under maj 2013

Av Måna - 5 maj 2013 18:40

På vårbruket på Stickninge och jag känner REDAN misspepp:-/
Meeen,vi fixar ju det detta året oxå...även om det är två små-grisar som skall tas om hand!!!

Vår-änka
Höst-änka
Snö-änka
Jabbadoo!!!

Joel har precis vaknat,lagom till att Lina ska i säng.
Jaa...om storasyster kan vara lite vänlig,så får Joel oxå vara med på sago stunden.

Mam's och Papi varit här en liten sväng,fika.
Nu känner jag att det varit alldeles för mycket intagande av kaffe och för lite intagande av mat under dagen:-/

Trodde vi skulle grilla igår,men Stefan jobbade sent-så blev inget:-/
Eftersom jag missat att ta upp kött ur frysen,inhandla jag grillspjut/raket på Ica...den ligger kvar där i kylskåpet och läskas:-/
Kanske skulle ta och fixa till den...grilla lär ju funka si så där i detta väder:-/ steka eller inomhus grillen?!
Jaa...något måste D ta mig sjutton bli;-)

Av Måna - 5 maj 2013 11:29

Mammas knubbis;-)

Av Måna - 4 maj 2013 19:51

Börjar dagen m att vakna av att Bella far runt,gnäller,piper och är så där riktigt jobbig...:-/ staccars krake till hund;-(

En lugn morgon flöt fram!
11:10 kom "farmor" och hämtade mina små trollungar!
Sen åkte vi,jag och grannen!
Dagens upptäckt:
*brändåsen har INTE kvar sin bankomat.
*har du INTE en p-skiva,ska du fan inte kunna parkera heller(I Hallsberg)
Efter en promenad genom typ hela Hallsberg kom vi,lite sent,fram till Kenny!
Idag,var jag nervös...var bajs nervös när jag skulle göra ödlan,men D var oxå första gången...sen när fjärilarna på ryggen blev gjorda-inte det minsta nervös,inte heller när "Lina" skulle skrivas,men nuuuu!!!!!
Bajs nervig!
5 nya motiv blidde det dagen till ära;-)
4 timmar senare fick vi gå genom hela Hallsberg tillbaka till bilen MED en p-skiva!!!
Skit bra!!!!
Nu har jag en (3)p-skiva,som jag kan använda nästa gång jag ska parkera i Hallsberg,det var ju bara nästan 2 år sen sist...;-)

Ned och hämta trollisarna,fika med svärmor innan promenad hemåt igen!
Stefan jobbar än...
Vi har lördagsmys i soffan <3 jag,Lina,Joel och Bella!



Av Måna - 3 maj 2013 08:15

04:55...
Vafan?!?!
Vart är vi?
Vem ropar?

Nämen,prinsessan var lite kissnödig och satt på pottan!Duktiga tjejen...men...04:55?!seriöst???
Paaaaapppppppaaaaaa!!!!!
Kom då,kom då!!!
Efter lite lockande(efter pott-stunden)fick han ned henne mellan oss i sängen!
-jag är INTE trött!Jag vill INTE sova!!!pappa,får jag din fån!!!
Hunden vaknar...den sken-dräktiga hunden,Bella i egen hög person(hund),vaknar!börjar vandra fram å tillbaka,piper och gnäller...
Joel vaknar...börjar små joddla och drar sig i tårna...är så där baby-söt!
Han avbryter det söt joddlandet för en brak-skit som EKAR i hela sovrummet...!
Trots starten,trots mitt vidriga morgon humör...kan jag inte annat än börja as garva!!!<3
Underbara ungar:-)

Morgonen fortsätter med att Lina och Bella har hysteri race genom botten-våningen!
BRA...att dom lyckas få fram ALLA gömda dammråttor så här när solen skiner in genom fönstren!
Lina springer först med Bellas "höna",Bella springer efter!barnet skriker av skräck-blandad förtjusning!
När duon far in i köket,tar sig typ hoppande över mini Pavarottis babygym...får jag små damp!!!
-NU får det vara NOG!!!!!
Mini Pavarotti,som just har kunnat räkna antal hårstrån av underredet av en Grand Danois på 45 kilo,tystnar...
Hunden stannar.
Lina ligger stilla på golvet.
5....4....3....2....1....
SEN drar dom igång igen...genom hela bottenvåningen!!!!
Pavarotti hittar tillbaka till stämman,med ett mordiskt grepp om ena keso-trollet!!!

Mugg tre med kaffe,verkar inte hjälpa så värst mycket!!!
Men jag är lycklig,det står en kall och underbar redbull i kylskåpet,till BARA mig!!!!!
Måste vara hushållerskan som varit så snäll,när hon var och handla;-)

Mina nybeställda gardiner från jotex kom igår!!!!!
Kan lova,att paketet med Linas byxor från ellos,kommer idag...bara för att jag var på till igår!
Såå...om det finns 5 sekunder över,kanske jag hinner stryka å få upp dom idag...
Å som skrivet förut,hade min älsklings Oliver varit här nu,hade han gått upp och lagt sig i sin korg på sovrummet...när han insett vad som varit på G...

I helgen drar vårbruket smått igång!!!yeah...skjut mig eller nått....!!!!
Meeen...vi tar oss genom det med,även detta år!!!

Å imorgon ÄR det lördag!!!!!!
Wiii!!!!

Av Måna - 2 maj 2013 08:33

Barnvakten är fixad!
Läääängtar till lördag!!!!;-)
Sjukt,egentligen...!
Kommer bli så grymt jävla bra!!!!!<3

Nu är det vikning av tvätt som gäller.
Lill-grodan sover!
Prinsessan leker på sitt rum.
Bella är sken-dräktig,gräver i soffa,sängar,mattor...jag springer efter och skickar ned henne från div. Möbler,stänger dörrar-när jag vänder ryggen till öppnar hon dörrarna igen och fortsätter gräva!:-@

Överrasknings besök igår av Elin&Anna med barn:-)
Underbart!

Bm idag...har fortfarande INTE bestämt mig riktigt...hum...!

Vädret är ostabilt,vad annars lixom?!?

Å jag ska bygga en katt-låda!!inte en sådan för bajs å så-utan...typ en sov låda!

Huset i kaos!!!men vafan gör det egentligen?!
NÅGON gång blir D väl klart...kanske;-)
Snickaren här igår....snart bygger vi!!!!

Av Måna - 2 maj 2013 08:18

Fick på mailen igår...Jag har blivit en RIK kvinna!!!

Eller inte......HAHAHA!!!



Kära vän,

Jag är John Peters den personliga advokat till din sena släkting, som dog här
i Togo Västafrika, såg jag ditt namn när jag sökte hans fil du bär samma
efternamn och även från ditt land, lämnade han insättning värderas till $
20,200 miljoner dollar, med en av de ledande bankerna här i Lome Togo. Sedan
hans din släkting och har samma efternamn med dig.

Banken har utfärdat mig ett meddelande för att ge de anhöriga, tiden fram
följande information om ytterligare klargöranden.

Ditt fullständiga namn: .......
Din telefon Tel: ......
Din privata e: ...
Din bostadsadress: ...
Yours ålder: ..............

Respektfullt.
Barrister John Peters Esq
Västafrika Lome-Togo
E-post: jpetertg@live.com


================================================================================================================

Dear Friend,

I am John Peters the personal attorney to Your Late relative, who died here in
Togo west Africa, I saw your name when i was searching his file you bear the
same surname and also from your country, he left deposit valued at $20.200
Million dollar, with one of the leading banks here in Lome Togo. Since his your
relative and has the same last name with you.

The bank has issued me a notice to provide the next of kin, Meanwhile, forward
the following information for further clarifications.

Your Full Name:.......
Your phone Tel:......
Your Private Email:...
Your residential address:...
Yours age:..............

Respectfully.
Barrister John Peters Esq
West Africa Lome-Togo
E-mail: jpetertg@live.com

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards