Direktlänk till inlägg 27 juni 2013

Hum...

Av Måna - 27 juni 2013 14:09

Det är när man sitter med skeden i högsta hugg och med en skål med mat samt papper,våtservetter och mera papper-som man(JAG) inser hur tråkigt det är att "lära" barn äta!
Maten in,lika fort ut,maten in-lika fort ut!
Tappar man 1 sekunds uppmärksamhet-åker minst en hand in i munnen omedelbart,och vips vaps så har man även mat dregel överallt....yeah!!!

Någonstans tror man(JAG) att barnet ska bli så HÄR glad att få äta mat,istället(mitt fall)ersättning...men nej:-/ grimaser,spott och fräs!
Och jag-suck å stön!

Igår gick maten ned utan vilda protester-idag...gav jag upp efter två skedars trugande!
Man ska även ha känsla för att pricka munnen,när huvudet INTE är stilla mer än 1/2 sekund!

Joel har kommit in i en mindre matglad period!
Gäller ersättningen oxå!han bajsar dock ändå som en häst,flera gånger om dagen!
OM det nu är nya tänder som är på G,låt dom då för fan komma upp/it då!!!

Vi åker snart,på semester!nej...jag har ingen nedräkning detta år...ingen motivation och inga förhoppningar!
Hobbert står fortfarande kvar i "vinterhallen" och det är sjukt mycket som ska göras!
Stefan har arselet fullt,morgon-kväll...så mycket att han blev sur över en veckas inskolning på dagis för Lina,"jaha...hela veckan är ju förstörd"
Mmm....så lever vi....
Å...det som då krävs nästa vecka är att jag packar ordning hela husvagnen inför semestern!
Måste även åka och köpa nya bäddmadrasser...EFTER att jag har mätt bäddmåtten i vagnen!!!!
Woohoo!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards