Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

Vi säger godmorgon!

Av Måna - 28 juni 2013 07:32

Med buller å brak!
Lina...drog igång,INNAN klockan 06...in stormandes i sovrummet,fram till Stefan "RES PÅ DIG!!!"
Vafan?!?!
Fröken och hennes humör...åhåjaja!!!
Solen skiner-kan bli en heldag utomhus på altanen!
Och två tvättmaskiner snurrar för fullt!

Vi börjar dagen m att läsa NA!svärmor å svärfar är ju på semester.
Jag bläddrar och ögnar igenom D som är intressant,men ändå-fastnar jag för en artikel på näst sista sidan."Låt oss få röka på balkongen"
Bla bla bla...jag läser artikeln och kan känna,VAFAN?!?finns det inte vettigare saker att lägga ned energi på,än att gnälla om grannen röker på balkongen?!
Som denne skriver"försök å sitta och njut av ditt kaffe på balkongen,när grannen skakar/vädrar mattorna" jag håller med-det ÄR mycket äckligare!jag undrar...fanns det NÅGON som ens funderade på att gnälla,på 70-talet,om grannen rökte på balkongen?
Alfons Åbergs pappa,har pipan i munnen,hallå???
Vad beror detta på?att det gnälls och piper över ta mig faaan allting idag?!
Nej,klart det inte är kul,att sätta sig på sin balkong i solen om man är icke rökare-och grannen bolmar på!men herre Gud,om man inte KAN lära sig att leva med andra människor och deras "fel och brister",ta då ditt pick och pack och flytta ut till skogen!Där måhända,att en älg bajsar i din trädgård,att rådjuren äter upp dina blommor,att tidningen kommer försent...men du får leva själv,och slippa irritera dig på andra människor!
Lägg ned energin på något vettigare...som jaa...tex barn som far illa,djur som blir slagna,äldre som inte har det bra?!?
Och bor du i lägenhet,måste du även leva med dina grannar!
Jag skulle inte klara det,skulle bli n gnällspik som gnällde om barnvagnar i trapphuset,musik spelande på kvällar,festande och om grannen spola i toaletten...;-)

Nu är det full fart med rond nummer två!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards