Direktlänk till inlägg 5 september 2013

Jag längtar efter dig...

Av Måna - 5 september 2013 09:30

När du inte är hemma!
Det är tyst och tomt...
Ingen som tjatar,vill visa saker eller prata hål i huvudet på mig.
Ingen som hjälper mig med det lilla.
Ingen som säger "jaa du mamma"...
Å jag väntar,vankar av och an,tittar på klockan och springer ut till bilen när det är dags att hämta dig!

Igår var det något som inte var bra.
När jag kom med bilen,och du såg den-sprang du till grinden och skrek(glatt) efter mig.
Jag försökte få ur dig vad ni gjort på dagis,vad ni ätit,vilka du lekt med.men NEJ! Du ville inte prata.
Inte heller sa du "där är restaurangen mamma" "man kan köpa pizza där" när vi åkte förbi,som du säger VARJE gång vi passerar:-/
Jag frågade sedan vilka du lekt med på dagis,och fick svaret "ingen,jag leker själv.ingen tycker om mig..."
Jag DOG en stund.
Sen blev du bara arg när jag försökte förstå vad du menade med det,vände ut huvudet och stirra ut genom bilrutan.
Du ville inte ens visa mig det fina halsbandet du gjort,du ville inte att jag skulle nämna dagis.

Hjärtat fick ett stort hål.Varför säger du så???varför tror du det???
Men jag fick avbryta där...inte tjata på dig.
Jag ska höra med fröknarna om det har hänt något speciellt dom senaste dagarna.

Jag far i huvudet genast fram i tiden.När du ska komma hem,med brustet hjärta pga någon kille,som jag förmodligen iaf inte kommer tycka om.
Vad ska jag säga då?hur stort hål i hjärtat kommer jag inte få då?
Du kommer förmodligen stänga in dig på rummet,som blivit utbytt från dockor,små hus och andra leksaker till "tuffa"kläder,smink och någon form av vecko revyn istället för mamma mu!
Du kommer lyssna på något annat "irriterande" än låtar från Disney filmer...
Och vad ska jag säga DÅ till dig?När du gråter över killen som inte tycker om dig?!Eller om någon varit elak mot dig?

Dina bekymmer kommer bli mina bekymmer!Dina frågor kommer handla om helt andra saker än vad en tampong är,eller varför du måste sitta bak i bilen.
Hur mycket kommer jag inte sakna dig då?Hur tomt kommer det inte vara då?

Jag hatar dom dagar du ska till dagis.Hatar dom dagar du inte är hemma.
Jag kanske vänjer mig bättre ju längre det går.
Än så länge har du gillat dagis väldigt mycket.
Kanske vi bara är på väg mot ett litet bakslag?!

Nu är klockan 09:27...och jag väntar redan nu.
Tur min lilla vilda,att du inte vet-HUR mycket din mamma saknar dig,lider när du inte är hemma!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards