Alla inlägg den 16 november 2015

Av Måna - 16 november 2015 20:39

Är i målar tagen igen.ÄNTLIGEN funnit motivation att ta tag i "rummet som Gud glömde".
Ett rum som bara fyllts på med div skit...smidigt iof att ha ett sådant rum-man kastar in skit och sedan stänger dörren....
Men det var ju inte riktigt meningen att ha rummet till det.
Jag skulle göra ett "lekrum",men vafan...ungarna har varsitt STORT rum...vi behöver verkligen INTE ett till rum fyllt med leksaker!
Vi ändrar om idéen och kör mot ett annat mål!
Och som vanligt...börjar jag med att införskaffa möbler å dyl till ett rum som INTE är klart:-O
Nåja...veckan ut-sen jävlar!!!(hoppas jag)
Och jag hoppas verkligen att motivationen fortsätter att hålla i sig,så att jag kan ta tag i nästa rum som står på tur!!!

Igår kväll var jag iväg och köpte/hämtade en hylla(kom sedan på när jag kom hem att jag behöver en till likadan)
Svängde förbi den lokala bensinmacken på vägen hem.
Sladda in i mina Adidas fram till kassan och var så där Måna stressad som jag typ jämt är.
1 dosa snus.
1 pkt cigaretter.
1 Cola zero.
Hon slår in i kassan,tar betalt och vill sedan att jag ska visa leg!!!
Skrattet lixom bubblade upp och jag börjades asgarva!!!
Vilken chock!
Jag,31 år fyllda måste visa leg för inköp av dessa varor!!!
Jaa... Jag får väl helt enkelt känna mig jävligt hot för min ålder;-D
Woop woop!!!!

Under dom senaste dagarna har jag varit frustrerad samt lite irriterad över det jag inte hinner med...
Nä...jag hinner faktiskt inte med,för jag prioriterar inte.
Jag borde ta en ordentlig städning i trädgården.Ta undan fågelbadet,välkomstskylten,leksakerna i sandlådan... Bla bla bla!
Det hör till i typ senast oktober att göra det.
Men samtidigt undrar jag:Vem fan bryr sig?
Vi bor här,vi gör som vi vill...och det finns inga måsten....och ingen annan ska ju bry sig om det!

Jag vill så gärna ha ett fint hus,ett väl städat hus,inte miljoner saker överallt,en välbäddad säng med dom fina kuddarna,fina tapeter i rummen,fina ljuslyktor som lyser...
Jag kan säga,att jag nästan hatar att åka hem till andra människor...tycker alla andra har det så mycket finare hemma än vi:-/
Men samtidigt...sakta men säkert,väldigt sakta-kommer väl vi oxå dit!:-)
Vi har ett stort hus...och ett väldigt gammalt hus.Det är inte bara så bara...
Man kan inte riva ned tapeterna,för då följer hela jävla väggen med...:-/ och när man ska måla-går det med MAX 2 strykningar,sen bubblar sig tapeten och släpper,eftersom föregående kladdare-har tapetserat med papperstapeter :-O
Det är verkligen hopplöst...
Stefan jobbar och har inte tid att hjälpa mig heller-och jag är absolut inte världsbäst i detta:-/
Men det tar sig...
Har bara haft vardagsrums tapeterna liggandes i 2(!)år nu;-(
Men chillavippen-så ska väl fan detta hus oxå snart vara klart:-D
Perfektionen släpper...måste släppa,och ingen kan må bättre än en själv:-)
Kaffet måste inte vara klart prick i tid,naglarna KAN flagna nagellack,tvättberget KAN vänta och bilen får vara skitig.
Jaa....och ju mer det släpper,banne mig vad bra man känner sig inombords!:-)
Mot ett bättre och avkopplat liv!!!!

Härom dagen besökte vi City gross...det dröjer innan vi åker dit igen...
En annan mamma är där och handlar med sina barn.Hon bär burka/duk/lakan(?) ja,ni vet en sådan här heltäckande dress,där bara ögonen syns.
Lina SKRIKER:Ett SPÖÖÖÖKE!!!
Joel börjar naturligtvis oxå att skrika och börjar sedan hysteriskt gråta.
Denna incident,är pinsammare för mig än när jag visade musslan ofrivilligt på Dollarstore!!!!
Jag gör lixom en rivstart med kundvagnen och FLYGER in på nästkommande rad...
Vafan?! Jag dööör!!!!
När jag kommer ned till kassan har huvudet blivit tomt,ett urblåst på något vis och jag står bara och glor på kassa skärmen som ett fån där i "scannings kassan".
Jag vet inte vad jag ska göra,jag förstår inte instruktionerna och jag får trycka på "hjälp".
Lost på City Gross!!!!
Innan vi gjorde misstaget och gick in på affären pantade vi flaskor.
Att tillägga,kan jag lätt säga,att DEN pant stationen måste lätt vara den äckligaste jag varit på.
Fy faaan vad äckligt det var där inne!!!!
Kändes som vi hamnat i ett "slum hörn" i tunnelbanan där folk står och pissar och kastar skräp.
Till å med skorna klibbade fast i golvet...Och var seriöst rädd för att komma åt något där inne:-/
Förlåt mig Ica Maxi Eurostop för att jag varit otrogen... 2(!!) gånger.
Jag loooovar,jag kommer tillbaka nästa vecka-eller kanske redan på torsdag!

Vi pratar Volvo.
Ja...Vi har ju en prima stilig Xc90.Fina bilen.
Fick en 2:a på besiktningen på handbromsen och sedan dess har Stefan typ jobbat 24/7 och faktiskt inte hunnit med att laga det där.
Sen blev det ju körförbud på honom.
Men så igår kväll kom vi att prata om XC 90'in och nu funderar vi på om vi faktiskt skulle ha kvar den:-)
Den är ju så sjukt skön att dra husvagnen och hästtransporten med,bara tuffar på och går!
Vi har ju fixat till div saker på honom för x-antal tusen lappar nu!
Ja...vi får helt enkelt se vad vi bestämmer oss för:-)

Imorgon måste jag inhandla färg till rummet.Jag har tänkt mig en grön färg,i väldigt ljus nyans-DET tror jag kan bli bra,riktigt bra:-)
Jag har förhoppningar;-)

Nu...en liten lugn stund i soffan innan sängen hägrar.
Joel mannen kommer ned till oss vid 04:30 och VÄCKER oss....hum....!

Ciao!!!

När det vankas resa till staden... DÅ är samarbetet på topp!!!;-D

Och när man kommer fram till affären-ville han inte sammarbeta då heller!HAHAHA!!!

Asså...det HÄR skåpet... Vad fan ska jag göra med det????
Stefan tycker om det.
Det passar INGENSTANS I HUSET.
Det är så jävla tungt att det nästan omöjligt går att flytta på.
Det är (enligt mig) fult!!!

Hej du lilla sköldpadda!
Dags att komma in för vintern tycker du???
Javisst... Ta kattluckan du,in i värmen:-)

Vågar knappt visa...
Mitt projekt...rummet som Gud glömde....

Mina jobbiga,störiga,muppiga,säregna HÖGT älskade <3 <3 <3

När katt-fan får ostkrokar och inte JAG säger Elsa!!!!

Någon som har?Till salu? Måste vara vit....

Idag...kom fan vintern! Endast 1,8 grader imorse.... Och jag livar,att tre frusna pingviner sprang om mig och Elsa när vi gick till stallet....

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards