Direktlänk till inlägg 21 december 2019

Lördag

Av Måna - 21 december 2019 22:16

Jag är klar!
Jag är klar inför årets stora dag-enligt barnen!Jag var tveksam över att ro detta i hamn detta år.
Men nu kan jag alltså sitta i soffan,titta på granen och alla inslagna julklappar,ta ett glas vin och känna:YES!
Är dock lite missnöjd över att jag inte hittade ?DEN? julklappen i år.
Ni vet den där speciella julklappen som får barnen att bli galet glada och glömma bort alla dom andra klapparna.
Men jag hoppas att jag lyckats bra ändå...

Idag har vi varit på årets julbord.
Ute i det allra senaste...men bättre sent än aldrig.
Vi valde att faktiskt bara bjuda personal med familj.Och eftersom det bara är en anställd-så vart vi inte så många.
Men gud vad skönt och lugnt det blev.
Och som vanligt äter man minst en tallrik mat för mycket.Mår som en stoppad korv och är glad att detta faktiskt bara sker EN gång om året.
EN gång om året får jag äta den himmelska banan och mango pajen som får alla andra godsaker att blekna!!!
Med alldeles för många tabletter för magen intagna,kommer jag nu i X-antal dagar att må skit.
Nåja... det går oxå över.

Imorgon firar vi födelsedag.
Joel har väl äntligen förstått att julgran och julklappar INTE är pga hans födelsedag!Det är ju inte så lätt att förstå kanske.
I fredags åkte vi till stan och han fick faktiskt välja sina egna födelsedagspresenter.
Jag var lixom tom på idéer vad jag skulle köpa till honom,så det var lättare att bara låta honom bestämma själv.
Jag undrar om vi någonsin kommer lyckas tajma hans födelsedag bra?!

Nu väntas ett jullov för kidsen.Jobb för mig och gubben.Även om jag ogillar snö starkt-hade det varit bättre än all denna lera.
Joel fick med sig ett jullovs-bingo hem.Gör en snögubbe,bygg en snölykta,åk pulka var bla aktiviteter som fanns med.
Yes...i vilket värld då???Tänker hur man kan byta ut aktiviteterna...?!Typ:se hur långt du kan sjunka i lera,hur smutsig kan man bli?och kanske...bygg lerkakor...!
Man kan flina lite åt det-men är ju tråkigt för ungarna.

Nu ska jag njuta en sista stund i soffan innan sängen hägrar.Underbara älskade säng!Och imorgon kan jag unna mig lite sovmorgon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards