Direktlänk till inlägg 19 augusti 2022

Fredag

Av Måna - 19 augusti 2022 09:13

Kvavt? det är så hemskt kvavt och klibbigt ute. Jag hoppas verkligen på åska-även om jag hatar/är rädd för den. Men som det är ute nu-vidrigt!

Morgonens pw gick inte alls lika bra som igår? men jag misstänkte nästan det! Benhinnorna ömmar och sen vädret. Hundarna var inte heller på alerten idag. Fick peppa dom (mig) varvet runt! Lexi krånglade mest idag oxå? och då blir jag irriterad. Och grannens hund var ute-och då vart det trassel deluxe,trodde nästan att dom skulle dra omkull mig där.

Idag är det fredag.
Jag måste dammsuga?men vet verkligen inte om jag orkar i värmen.Det är inte skönt någonstans. Men samtidigt ser jag att det verkligen behövs.
Jag har arbete på kontoret att göra idag oxå. Rapportera in dom anställdas arbetstid och betala räkningar.

Skolstarten igår?och jag är inte det minsta förvånad över att skolbussarna INTE fungerade detta år heller!!!
Jag blir så trött?
Mina barn vart stående vid deras buss-byte och ingen buss kom för att hämta dom.
Nu körde första bussen hem alla barnen-även fast det inte är hans rutt. Han har hjälp till vid fel förut-toppen farbror!
Men det ska inte ske-det ska inte hända att barn inte blir hämtade.
Alla föräldrar är inte hemma och kan hämta sina barn när dom blir utan buss.
Hoppas på ett fungerande system till nästa vecka.

Nu ska jag eftersvettas en stund innan jag går in i duschen.Men det känns som att det kvittar-kommer vara lika svettig om en timma igen!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards