Direktlänk till inlägg 30 augusti 2022

Tisdag

Av Måna - 30 augusti 2022 09:45

Kötta på bra denna dagens pw. Det var lite krångel med Lexi som vanligt?
Jag hotar henne med att hon inte ska få följa med om hon inte sköter sig? men hon är ju hund-så vad förstår hon?!
Och hon skulle bryta ihop om hon inte fick följa med-så elak kan jag inte vara.

Imorse var jag trött,riktigt trött.
L började pipa om att hon inte kunde gå till skolan idag pga huvudvärk och ont i magen.
Jag har tagit ganska lätt på det där med att vara hemma-men nu är vi i början av terminen och hon har inte gått tre hela veckor ens.
Om man är så sjuk så att man måste stanna hemma-då ska man ligga i sängen eller soffan hela dagen oxå. Inte vara ute och rida? och är den ena hemma-börjar den andre knorra.
Nej.
Iväg kom hon.

Ryggen är död efter igår av timmar med högtrycken. Och blåsorna på händerna blev inte bättre kan jag lova. Den ena gör riktigt ont. Men jag gjorde klart skiten under 100% ilska.

Ilska är jag full av just nu. Jag är arg. Det finns väldigt mycket i livet som jag är just arg över. Jag kommer in i sånna perioder ibland. Och då måste jag hålla mig borta från människor. Jag klarar inte av människor då-det är precis så att jag står ut med min familj.
Dröm scenariot just nu för mig vore att åka ned till husvagnen själv med hundarna och bara andas. Ingen som tjatar, ingen som tränger sig på, ingen som kommenterar? bara lugnet, tystnaden och den inre friden. Det skulle jag behöva just nu.
Men det funkar inte riktigt praktiskt? kanske om ett år, eller två?! Då är L och J så pass stora att dom klarar sig helt själva iväg på morgonen.
Jag skulle ju inte vara borta för evigt lixom! Haha.
I mitt desperata behov av att INTE träffa människor just nu-tackade jag nej till båda föräldramötena. Min mamma skulle skälla på mig nu?!
Men jag pallar inte det som det ligger till idag. Jag går på utvecklingssamtalen-självklart. Där träffar jag barnens mentorer och får all info om mina barn. Dom andra lärarna vet jag hur dom ser ut-och jag har ju varit i kontakt med både skolans kurator (som jag önskar jag slapp ha kontakt med) samt sjuksyster. Det räcker för mig.

Det gick bra hos tandläkaren för J igår. Han fick bannor för att han borstar tänderna dåligt. Och det vet jag ju om-ett ständigt tjat över det här hemma på båda två.
Han hade inga hål som tur var och J tyckte det var roligt att vara där?!

Nu in i duschen innan lite pappersarbete (igen) och sen måste jag åka och posta kuvert. För postbilen kommer inte förbi här hos oss idag? hade varit bra om jag vetat om detta igår när jag ändå var iväg och postade brev.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards