Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

Hunden är dum i huvudet,lugn morgon och regn...

Av Måna - 14 maj 2014 08:23

Nicki.
Nicki the "fucking" Rat!
Nicki the terrier.
Nu är det KRIG!
Hund fan...jamen ursäkta mitt uttal,VÄGRAR bajsa på morgonen.
Totalt vägrar.
Vad är det för dumheter?!vi går,hon tvär stannar och vägrar ta ett enda steg,så att jag får släpa fram hunden!:-@
Jag.blir.galen
Hela jävla dagen får jag passa på henne,jag går ut med hundarna i snitt en gång i timmen,hon bajsar INTE!
Och när hon inte kan hålla sig längre...sätter sig hund fan på golvet och skiter!
Å ja visst...hon skäms...men likt förbannat gör hon det ändå.
Var ute nyss med båda igen.
Elsa sköter sitt.
Nicki trampar runt och ÄR bajs nödig,men näähää då...inte fan sätter hon sig.
Piper och vill in.
Nu sitter hon i bur.
Nu är det krig.
Om inte hunden behagar skita när vi går ut,ska hon heller INTE ha någon möjlighet att skita inne-så det så,Nicki.

Joel i våran säng inatt,vaknade vid 05...vi roade oss med att titta på film klipp på telefonen.han höll sig lugn tills Stefans klocka ringde...
Jag vägrade gå upp!
Joel själv var så trött,att han var tillbaka i SIN säng 07 och somnade.
Lina tittar på sin nya film,utan godis?!
Dock åt hon en smörgås och en yoghurt imorse:-)
Hon får iaf vara hemma från dagis även imorgon.
Tänkte att hon skulle få hjälpa mig att vecko handla imorgon och Joel får vara med din pappa!
Nöja...här sitter jag i ett tyst kök?!
Alldeles för tyst.På något konstigt vis tycks inte hundarna vilja fara runt och ha race när inte barnen är här!
Varför måste allt ske på samma gång?!

Det skulle inte regna idag...SMHI kan sin jävla sak!
När jag klev upp och tittade ut genom sovrums fönstret sken solen:-) Tänkte att jag lite fort skulle masa mig ut och ta av hästarna täckena.När jag kom till köket häll regnade det?! Vafan?!
Ska det ALDRIG sluta regna???:-(
Dom där varma underbara sköna dagarna...vart blev di av?!?

I valet och kvalet vart årets semester går...står det stilla!
Jag hittade en halv ö,som såg nedrans bra ut!vid översikts bilden var det bara vatten och skog....ehh...lite ödsligt kanske?!?
HUR långt är det till närmsta affär då?!
Stefan tycker att 10 mil är lagom avstång(jaa...han är ju LITE hemma kär)Men nu är det ju bara jag som får köra med husvagnen (pilutta honom)så D är ju bara för honom att sätta sig,vara nöjd och se vart vi hamnar,eller?!
Västkusten...jag har hittat en camping på västkusten!vi har ju aldrig ens tänkt tanken!33 mil...jomen..lika långt som till Öland...och Stefan tycker DET är för långt:-@(vi kan ju nästan campa bakom huset?!)
Jag fastnade speciellt för texten "en del av stranden är tillåtet att ha hunden med"
Elsa ska ju med....
Jamen...vad tvekas på?!jag behöver ju inte säga hur långt det ÄR till Stefan;-)
Ska väl även kika hur det ser ut m camping plats i Finspång för kennel träffen!
OM vi nu ska campa under den helgen?!har just inte pratat så mycket om det.
Men FÖRST kanske vi ska ta och hämta Hobbert!
Jag måste sy lite i madrassen...
Jag och sy lixom....hoho!och vi måste fixa en "säkerhets lösning" till Joel,så han inte ramlar ur sängen;-)

Nu är det dags å röra på arselet!
Dammsuga.
Diskmaskinen.
Duschen.
Hastalavisa!!!!

 
 
http://kakansmatbakblogg.blogspot.se/

http://kakansmatbakblogg.blogspot.se/

14 maj 2014 16:28

http://www.ugglarp.nu/
Vi var där förra sommaren, såååå rart! Hyfsat barnvänligt, massa hundstrand, lugnt på kvällarna. Västkusten. Måååånga mil javisst, men som sagt- du behöver ju inget säga till honom var ni ska. Ta ifrån honom alla gps-möjligheter ;)
Affären på campingen var ju såklart svindyr, men det finns ju samhällen inte långt ifrån där man kan handla. Vi besökte också SIAfabriken där man kan köpa 2klassglassbyttor (jag som bara ville ha en strut med några kulor i blev dock besviken, ty det fanns inte att köpa där)
Havet med mjuk sandstrand är långgrund och snäckskal kan man samla i timmar för den som vill.

Hoppas Nicki kommer på bättre tankar, snart!

http://kakansmatbakblogg.blogspot.se

Måna

14 maj 2014 16:36

Har faktiskt varit inne där och kikat lite granna;-)
Har även olofsbo som ett alternativ:-)

Ha...hon satt i buren till lunch,sen gav hon med sig och bajsa!!!
1-0 till MIG:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards