Direktlänk till inlägg 2 december 2015

Ikea,puder-hora och ett fucking RÖR!

Av Måna - 2 december 2015 20:16

Igår bockade vi av Ikea från "att göra" listan:-)
Lina och Joel,var underbara?!Vafan har hänt?Ingen feber på någon av dom...vad kan det då vara?!
Jag är MÅTTLIGT förvånad,samtidigt så glad!!!
Linas säng är ikväll ihop skruvad.:-)Nu är det bara 6 möbler kvar...(!!!)
En sak i taget.

Igår ringde jag och ombokade min tandläkartid.
Ångesten för att åka dit har redan börjat(besöket var den 8/12)
Så,jag ombokade den helt enkelt.Och jösses vad lycklig jag var när samtalet var klart!!!
Kändes som jag bestigit världens högsta berg(jaa...som jag inte kommer på namnet på just nu...öhh...) :-D
En stor sten föll...
Kan man bli sövd?Få lustgas?Bli klubbad?
Min tandläkare som är sveriges suraste,elakaste och gråaste människa...har jag inget emot att träffa i jule tider;-) HON kommer då fan inte få något av tomten...haha,FRÅN tomten kanske;-)
Jag ringde även Joels dagis igår,prata om inskolningstider.
Fick en STOR klump i bröstet...
Kändes som att lägga ut en annons på blocket...
Min lilla kille;-( HUR fan ska det gå,för mig????:-O
Ångest igen...vild panik i mamma-hjärtat och bara...ja...mitt barn lixom!!!!
Känns inte alls rätt,känns inte alls bekvämt,känns bara PANIK!!!
Joel följde med sin farmor hem idag på förmiddagen...så när jag kom in efter stallet-var det bara jag,Elsa och Nicki?!Ingen som tjatade,ingen som ropade...jag var...ENSAM!Och jösses...hur ska jag kunna vänja mig vid det?
Jag tog tag i monster tvätten...och fick iaf 4 maskiner körda:-)

Min jävla förkylning har INTE gett med sig...
Nu behöver jag ingen rump-salva tunt ögonen och se ut som en koalabjörn...men kan heller inte sminka mig...
Så alternativ 2,är att bli puder-hora istället;-)
Ja...för att inte se ut som fan!Puder till den bleka huden och lite ögonbrynspenna på det!Yes....ser iaf INTE klok ut....!!!

Tig en snabbis in i tvätthallen idag med passutten!
Äckligare skitigare fick man leta efter:-O
Och fan...jag är räddare än räddast där inne.Bonus var chokladasken man fick "på köpet"...lindrade lite;-)Funderade en stund på om jag skulle dämpa nervositeten med att vräka i mig asken(paradis ask) i bilen under tvätten.
SEN kom jag på...att min mage på 0,7 sekunder skulle fucka ur!!!
Och nää...jag vill då INTE ha på min "merit" lista:Buk ras i biltvätten.
Roligare saker kan jag väl få lägga på merit listan;-)

Stefan grävde kulvert och la i rör till stallet i lördags.
Nu sticker det upp ett rör ur marken,intill stallväggen.
Detta rör är tydligen SKIT FARLIGT varje morgon,Formosa ska gå ut!
Vad i helv...ett fucking rör???Hästar...Ibland undrar jag VART intelligent-cellen tagit vägen?!
HAHAHA!!!!
Men jag kan erkänna...Röret har skrämt skiten ur mig x-antal gånger!!!haha!!!

Imorgon taggar vi för Ica maxi... Yeah....!
Måste hitta orken till detta bara!:-/

Och vet sig vad?!
Jag har bokat tid till frisören Sören;-)
Nää...eller jo,till frisören:-)
Jag ska bli ljus(are) igen...hjälp!
Jag trivs så jävla bra i mörkt hår,det är bara så mycket jag i det!Men nu orkar jag inte hållas på ett tag framöver med färgningen.
Så....nu ska här slingas...jag har en bild i hövvö...så jag hoppas,hoppas att det kan bli bra!!!!:-)

Idag har vi även ett "stort" beslut att bestämma tills imorgon...
Mmm... TROR att vi är överens.Mer om det kommer....
Har man sagt A,har man resten av bokstäverna kvar i alfabetet!!!;-)

Nu är det bonde "blåser" fru:-D
Ja...för som det verkar,är det banne mig inte i riktiga livet;-)

Röret....

Åh,ett sånt fint ekipage;-)

Skulle bara ta fram en jacka till Lina...

Joel fick Linas 105 säng och Lina har då fått en 120 säng:-)
Liten blir stor...

Hua-hua....

I hallen just nu....:-O

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards