Direktlänk till inlägg 7 juli 2022

Torsdag

Av Måna - 7 juli 2022 06:57

Jag måste ta ett allvarligt snack med Wilda.
Hon har övergått till icke acceptabla mornar.Jag är som ett spöke. Ett argt spöke.

Idag taggar vi semester. Jag tror allt är klappat och klart och packat. Jag gjorde klart allting igår och avslutade sent med hovslagaren här.
Jag gillar min hovslagare skarpt.Det är inte ofta man träffar på människor som är så lika mig och S.Men han är det. Nuförtiden har det blivit som så att även S är med/ kommer till stallet när han är här för att prata.

Så det är bara att rulla.
Jag och barnen åker idag,S kommer ned lördag eller söndag.
Överlåter hus,hem och djur till svärmor.
Känner lite smärta i hjärtat att lämna Spike killen. Uber socialaste kissen. Han blir sååå ledsen när matte är borta.
Och inte går det att förklara för djuren heller.

Regnar idag här.
Det gör inte mig något att det är mulet när vi reser.Det är nästan skönare att köra bil då än när solen steker.När vi åkte hem från midsommar och tempen låg typ konstant på 32 grader var det inte skönt i bilen heller.Även om av?n flåsar för fullt,så blir det varmt ändå i bilen.Det är även jobbigt för hundarna.

Tänker alltid på när man var liten och på dom bilarna det inte fanns ac på? !
Hur överlevde man?!
Vevade man ned rutan tjoades det om att det drog och det var farligt att sitta i drag?! Veva upp igen.
Och just-vev!!!
Mina barn tittar på mig som om jag vore en idiot när man berättar sånt här.Dom brukar avsluta med:Fast du och pappa levde ju på stenåldern.
That?s it- 80 talet är nya stenåldern.
Brukar fundera på hur det kommer att se ut när mina barn är lika gammal som mig.
Jag pratar om att veva ned rutan,dom har en knapp till rutan-kommer deras barn att skratta åt en knapp,och hur kommer dom att få ned rutan i bilen?!
Funderingar bara.

Jag hoppas och önskar att L håller humöret under semestern.Att gnäll och tjat får stanna här hemma och att hennes bra humör får följa med oss ned.Att hon kan njuta av att vara där nu.
Hon hade bestämt att åka med S ned.Men föll på målsnöret igår kväll och ändrade sig.
För då är det oxå? jag och L har aldrig varit ifrån varandra mer än någon enstaka natt på över 12 år.
Jag vet att hon skulle bli ledsen och sakna mig. ( självklart jag henne oxå) men hon fick bestämma helt själv-utan att jag la mig i.
Men ska inte sticka under stolen med hur glad jag blev för att hon bestämde sig för att följa med idag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards