Direktlänk till inlägg 1 augusti 2022

Måndag

Av Måna - 1 augusti 2022 10:53

Att komma hem efter Öland är samma som tomhet för mig.
Jag känner mig just bara tom.
Motivationen till allt blir lika med noll.
Det var inte bättre av att min personal bytte arbetspass och helgen som var lades på mig att arbeta med djuren.
Jag är så långt borta från det som är möjligt nu-och jag är överlycklig för det!

Förra veckan ingick jag och en vän och S en 90-dagars utmaning om att gå ned i vikt.
Jag vet att jag förmodligen är den som kommer få kämpa mest för det-eftersom jag är tjej.
Killar har lättare att bli av med några kilon än oss tjejer.
Passar ju rätt bra så här efter semestern och allt det man faktiskt unnar sig som det så fint heter?
Vi satte slutdatum 1:sta november.
Imorse efter morgonkaffet bestämde jag mig för att jag ska fan vinna detta nu.
Det handlar alltså om vem som lyckats gått ned flera kilon.
I onsdags tog alla ett kort på vågen och det ska alltså redovisas den 1:sta november.

Helst av allt skulle jag vilja börja simma igen.Men vet oxå hur sjukt tråkigt jag tycker att det är.Det är jätte skönt och det känns bra i hela kroppen.
Men där i bassängen är det så tyst?jag avskyr det!Jag vill ha musik eller lyssna på en podd.Jag vill registrera all min rörelse.Inte uppskatta ett träningspass.
Dammade av träningskläderna och när jag tog i handtaget ösregnade det.
Det är typiskt.För halva motivationen rasade av mig i samma takt som regnet forsade ned från taken.
Men nej? inte ett bakslag.Inga mera:jag börjar imorgon.Inga förskjutningar nu.
Så jag tog mig an mitt motionsband?den värsta formen av självplågeri du kan tänka dig.
DÄR på bandet stirrar du dig blind på siffrorna.Tiden,hastigheten och kilometrarna.
Och tiden släpar sig sakta fram som när man sitter på akuten i väntrummet?varje minut känns som en timma.
Inte heller blir det bättre av att mitt motionsband står mot en väg-stirra in i en tapet.
Jag har faktiskt inte möjlighet till att ställa det med bättre utsikt.
Men?jag pinade mig genom 4 km idag.4 hemska och fasansfulla kilometrar.
Hade jag gått den sträckan med hundarna hade det inte alls varit lika hemskt.
Men huvudsaken är ATT jag gjorde det.
Och huvudsaken är ATT jag måste göra det imorgon oxå? och nästa dag?
Jag ska åtminstone komma upp i 5 kilometrar/dag.
Men med tanke på hur sjukt otränad jag är så får det vara bra där.
Jag ska vinna över herrarna!!!!

Jag lyckades med detta så bra en gång i tiden.Och jag vet hur bra jag mådde då av det.Så nu?kämpa på!
Om jag inte sjabblar bort detta nu-VET jag att jag kommer må bättre än på länge i mitt huvud vid årsskiftet.
Jag behöver det oxå. Jag behöver det mer nu än aldrig.

Igår skulle S visa mig ett ställe där han hade sett kantareller.Så vi for till skogen.Dock visade det sig finnas noll kantarell men 500 myggor.S blir aldrig biten medans jag får panik av alla bett?
På väg hem svängde vi förbi en bekant till S som köpt en fastighet i skogen.
Väldigt mysigt ställe får jag säga.
Vi blev kvar där en stund och pratade och i ladan fick jag syn på en sån här pedistal som jag typ samlar på.
Dom ville inte ha den-så jag fick den!!!! Åt fanders med den misslyckade svampen,mer glädje för mig som fick med denna hem.
Ska bara hitta en fin plats till den nu.

Dagen är fri att göra vad som.
Ungarna har typ inte vaknat ännu.Och jag har lyckats tömma alla tvättkorgar efter semestern.
Tittar i kalendern över nästa resa ned till vagnen samt funderar på om jag skulle åka till stan en sväng.
Men vi får se?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards