Direktlänk till inlägg 18 augusti 2022

Torsdag

Av Måna - 18 augusti 2022 09:06

Idag börjar skolan. Kändes som det var igår sommarlovet började.Vart tiden tar vägen?
J var full av förhoppning medans L var full av ångest.
Hon hatar skolan mer än något annat. Förut har ändå kompisar lockat lite-men inte detta år!
J börjar i en helt ny klass,ett nytt klassrum och en ny mentor. Det har varit tufft för honom i skolan sedan 2:an.Varit mobbning och inte alls roligt för honom.Men han har ändå kämpat,han har ändå gått till skolan nästan varje dag. Nu hoppas jag att han verkligen får en omstart och att själva skolan blir rolig igen.

Vi lämnade Öland i tisdags.Det var tungt.Det är alltid tungt att åka hem för mig.Dagarna där nere har varit extremt varma så vi har inte kunnat gjort ett skit.
Jag hade packat med mig alla träningskläder för att hålla igång-men det gick inte!
L försökte men vände efter 10 minuter och kom tillbaka.

Jag känner nog att jag är klar med värmen nu.Dessa stekheta dagar kan vara över.Jag hoppas ändå på fint väder och en härlig höst.Varma dagar absolut-men inte hettan.

Idag är första dagen själv utan barnen.Sista veckan har varit tuff.Känts som jag kvävts lite.Det är L?s intensiva beteende.Hon låter mig inte alls få andrum.
Och det blir automatiskt mycket tjafs.Jag blir irriterad och hon provocerar.
Allt blir bara fel.
Även om jag tycker synd om henne för att hon faktiskt måste vara i skolan där hon hatar att vara-så är det skönt för mig att andas igen.
Ingen som tjatar på mig,ingen som frågar vad jag gör,vart jag är,vad jag ska göra?och går 1 meter bakom mig hela dagarna ända.

Morgonens pass är jag nöjd med! 4,9 km och snittade 9,38!!!
Ned på 9-då är jag riktigt nöjd.Då kan jag snart börja springa?! Eller?nej? mina fötter klarar inte det.Det blir för hårt nedslag i marken och då blir det automatiskt hälsporre på det.

Idag ska jag in till stan och handla.Ingen lust alls.Men det måste göras,och jag måste även just in till stan.Duger inte att bara fara till byn.
Nu är vi igång igen-vardagsrutinerna som jag ogillar så mycket.
När jag ändå är fri-men så förbenat låst med tider.

Men imorgon är det redan fredag och barnen får helg igen.Måste säga att det var nog en perfekt start efter sommarlovet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards