Alla inlägg under juni 2013

<3

Av Måna - 25 juni 2013 22:30

Man blir så sjukt jävla varm inombords!!!
Imorgon ska jag i smyg ta lite kort på Lina<3

Av Måna - 25 juni 2013 15:45

Plocka skit i trädgården händer ju ibland...fast mest efter hunden kanske;-)

Joel sover!
Lina pinat sig i sin lilla pool,igår var vattnet varmt...tydligen inte idag!

Telefonen lever sitt egna liv!!vilket märks på stavningen...försommar skulle vara fördommar!!!

Simba,herr äckel potta nummer ett!!!
Igår kväll satt han på Libas ruschekana(stavning??)jag ropade på honom,men han satt kvar.
Kissade och satte på Bella halsband och koppel-då ville han in!när jag sedan blickar bort mot kanan-har äckel pottan SPYTT bed i heeeela kana!!!:-@
En halvsmält,brun sörja med päls och inälvor av råtta-sipprade sakta ned i kanan!vafan?!?äckligt värre!!!!
Snuskiga katt!!spy i Linas kana!!!:-@

Nu vet i fan vart solen tog vägen?!?!
Och D börja blåsa kallt???!
Vad är detta här nu?
Kallt och bajs på gräsemattan...hum!

Av Måna - 25 juni 2013 15:23

Usö imorse kl 10!
Jag åkte 08:30 hemifrån-för att vara säker på att inte bli sen,om det INTE skulle finnas p-plats!
Det fanns det,det fanns typ 100 lediga p-platser!så jag fick vänta...rätt länge!
Det tig en timmas röntgen.
Fick ta av mig brallorna och lägga mig på en säng-sätta fötterna mot en järn platta och sen åkte sängen upp i stående läge!!!!
Fick vända mig och ligga...stå på mage.
Fick sätta mig upp och ha foten i damens knä.
Jupps!detta skickas nu till kirurgen samt vårdcentralen!
Jag väntar på svar!

Sen upp på STAN,centrum,city,mitt i smeten!
Där jag hade planerat i huvudet att jag skulle parkera...hade dom ju smällt upp ett stort hus,som dom kallar comventum!jag insåg det när jag stod mitt emot och undrade vart faaan infarten till parkeringen gömt sig!?!
Ha ha ha!
Så...eftersom jag tror att jag inte kan fick-parkera,fick det bli parkerings platsen på parkeringen "långt som satan att gå upp till stan"
Å jag gick!!!
Hämtade ut biljetterna till,hör nu:HJALMAR!
Skjut mig!!!!
Eftersom jag var på stan,och detta hände sist när Lina var nyfödd(tror jag)så passa jag på att ta mig till Åhléns!på vägen hitta jag en sån där "Måna-älskar"butik!och köpte med mig ett par stora,vita solglasögon!yiiihoo!!!
På Åhléns hittade jag en bikini och ett par leggings(har 26 par svarta leggings,men har märkt att på vissa är hålet där man ska ned med röven i för litet?!?!)
Smarta jag gick ut på andra sidan av vågen gallerian och insåg efter en stunds knatande att jag gick typ åt fel håll-kom nedanför parkeringen "långt som satan att gå upp till stan"
Jag insåg under min snabba,svettiga rund vandring att jag oxå var den enda fånen som kuta runt i foppatofflor..
Jag måste köpa nya skor.

På Ica maxi vart det avstämning...:-@ å jag hade lyckats scanna EN barnmats burk två gånger och en barnmats burk EN gång-den som jag hade två av!summan densamma-men ändå fel!
Jag skyller på någon lat jävel som ställt tillbaka burken fel!och för att svetten rann i min panna-så att jag inte kunde se ordentligt!!!
När jag kom in på maxi...kom det två små barn springandes-själva!dom var bra mycket yngre än Lina-precis så att dom kunde springa!den ena tultar ut i SVÄNGDÖRREN,och stannar,vänder sig om och dras naturligtvis omkull av glasrutan som kommer!
Jag hade för långt att springa för att ingripa här!!!
Mamman till barnet i svängdörren kommer gåendes och får ut sitt SKRIKANDE ledsna barn ur svängdörren...det andra barnen kom med en annan vuxen,som tagit fast barnet!
Jag fick hjärtat i halsgropen!!!
Mamman till det "massakerade" barnet....(ska INTE ha försommar nu)meen...hennes sk shorts var kortare än mina,för dagen,trosor!den andre mamman hade en klänning som katten måste ha strimlat under natten...och jag TROR iaf att hon hade trosor under,men är fan inte säker....!en "man" gästade även sällskapet...
Jag vet inte...men jag tror att åldern inte kan ha varit såå mycket mera än max 17...på "mannen" hade jag gissat på 15...
Jag vet inte,med detta gjorde mig ganska upprörd faktiskt!
Nu gick det till synes bra-med den lilla killen som redan var halvt blåslagen med ett igen svullet öga(menar inget med just det)men hua-hade kunnat bli så mycket värre!!!och reaktionen hos mammorna var näst intill obefintlig...

Hämtade ut Leotines pass som kommit,samt skutta in på banken!
Fick inte öppna ett sparkonto till Joel,eftersom jag inte lärt mig hans fyra sista siffror:-@
Skit på er!!!

Nu har min dotter bajsat på gräsmattan!!!
Vafan?!???!

:-)

Av Måna - 24 juni 2013 08:05

Mammas groda:-)

Av Måna - 24 juni 2013 08:02

Sol och värme!
Två gnälliga barn,varav jag försöker få den ena att somna...
Den andre tjatar om sina klänningar och leksaker som försvann....i lördags!

Joel väckte oss vid fyra tiden imorse...satt fast på tvären i sängen-jag kunde flytta runt honom och somna om(ja,han oxå)och sova tills den jävla förbannade väckar signalen tjöt....:-/
Åter igen,låg Joel på tvären med en fylld illa luktande bajs blöja!
Goooood morgon!!!

Böt bort liggdelen i fredags...suck!
Men Joel ligger väldigt bra i andra delen oxå!inga tår som sticker utanför kanten;-)

Av Måna - 21 juni 2013 09:50

Kvällen från hell igår...
Lina stopp;-(
Fick sitta på toalettgolvet med henne från 19:30-21:50...min staccars lilla tjej!!!
Å ändå....har det funkat såå länge nu med bajseriet!å även under denna vecka...:-/

Vaknade av att Mina tagit sig ned till oss inatt!
Hon vakna till liv,kurade sig in intill mig "jag älskar dug mamma",sen somnade hon om!
Åh vad man blir varm i kroppen!!!

När hon sedan vaknade,kom hon utspatserande i köket,med håret åt alla håll,snutten dragandes efter sig och med trosorna på lite halv häng-blev lyckan total när hon såg att sin pappa satt vid bordet...första gången på en månad tror jag...!

Vi går ned till svärmor och svärfar för en icke traditionell midsommar middag(fast som börjar bli tradition för oss) :-)
Grillat blir det,ja,jo om det nu inte blir HÄLL regn som det hotas med!:-/
Det enda som är skönt med häll-regn,är att hästarna slipper alla dessa odjur till flygfän!
Leotine och Lollo ska få äta lite gräs idag:-) tror det blir bäst att bygga en passage till dom...så att Lollo kan gå tillbaka och gå in om hon vill!!!
Hon klarar eksemet så fruktansvärt bra just nu!!!
Inte fått något svar än,på stall!hoppas lite till:-)

Försöka få ordning på kidsen nu,så vi kan gå ut en sväng,innan maten idag:-)

Glad midsommar förresten!:-)

Av Måna - 20 juni 2013 08:15

På Linas begäran fick Lollo en likadan grimma som Leotine:-)
Ett vintertäcke till Leotine...två nya grimskaft,flughuvor till Manne och Formosa!(vilka dom kommer ta sönder inom en veckas tid)

Mulet idag...jag tycker faktiskt att det är lite skönt;-)
Fast...brukar ju kunna vara som så-att när dåligt väder kommer,vill D sig aldrig sluta igen:-/

Av Måna - 19 juni 2013 08:15

Redan 28 grader mot husväggen,vindstilla ute...
Det blir en varm dag!
Jag är så tacksam över våran fina altan,vi spenderar timmar av dagen där ute,jag och barnen!

Igår kväll tog jag och Lina kvällsrunda till djuren!
Miss sur-apa,Lollo,kom naturligtvis som ett skott...till Linas stora förtjusning:-) efter lite kelande stängde jag in henne så vi kunde fixa vattnet varav Leotine kom smygande!
Vackra,vackra häst!
Och blev ju kelande där med!:-)
Provade hennes nya lila grimma-perfekt:-)
Nästan så att jag vill åka och köpa en ny till Lollo oxå!
Lilla Lollo ser nästan ut som en liten gris bredvid Leotine...ha ha ha!!!
Väntar på svar..på besked...OM jag ska flytta hästarna till hösten:-)
Ååå,vad jag hoppas!!!!håller tummar och tååååår!!!skulle bli så glad,tror det skulle bli så bra!

Tisdag morgon tid på usö!
Hoppas ju naturligtvis på att det kan bli operation!!!!håller tummar och tååååår;-)

Härom dagen satt vi,jag,"drängen" och Stefan å pratade om hundar.kom in på kamp-hundar etc!
På kvällen var det ju "gris-fest" och en av tjejerna som kom-hade just med sig en amstaff lr om det var en pittbull valp!
Söt...!denne sattes fast i sitt koppel och ingen annan än just Lina-var ju tvungen att terrorisera valpen!
Hon stegar fram och klappar på den och utbrister högt:
"ÅÅÅÅ,EN LITEN GRIS!!!!"
Jag dog en stund,kände att utbrottet av bubblande skratt inte var långt borta!!!vände mig till Jens och såg att det var lite av samma känsla hos honom!
Vi kunde konstatera:barn ÄR ärliga:-) moahahaha!!!!

Joel har somnat om.
Lina ligger och sover fortfarande-I våran säng!hon vakna vid fem,så hämta ned henne-hon kröp ned bredvid Stefan,tog min hand "älskar dig mamma"sparkade ut bena,träffade Stefan...ehh...på mindre sköna delar av kroppen att bli sparkad på..
Vi somna om,jag tår-ögd med min dotters hand i min,Stefan tår-ögd...ehh...av andra anledningar!
Å som detta ögonblick,ger det mig lite MER kraft att orka resterande,kämpande genom dagen!
<3

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards