Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Måna - 23 oktober 2012 21:02

Undrar jag hur man står ut som mamma.

Idag var en sådan dag.

Dagen som började med bråk,forsatte med bråk och slutade med bråk.

Länge sedan jag var med om så mycket bråk på en och samma dag.

 

Lina har varit vild,galen,sur,envis,arg,gnällig,mera sur,irriterad,ilsk...you name it.

Jag har slitit ur henne ur vagnen och satt ned henne på golvet,hotat med att lämna henne där.

Blivit biten i magen på willys(jaa,av mitt egna barn förstås)

Tjatat,tjatat och tjatat!

 

Kvällen avslutades med att Lina och Stefan drabbar samman.

Då gick jag ut.

Gick ut och släppt in hästarna.

När jag kom in var det tyst från hennes rum,Stefan satt inne på kontoret och pratade i telefon.

 

ALDRIG mer en sådan här dag-jag lover,jag pallar inte det som mamma.

Riktigt,riktigt jävlig dag!!!

MEN...det betyder oxå att dagen imrgon bara kan bli bättre!;-)

 

Tackar Jess som höllm mig sällskap under dagen,stötade mig och hjälpte till då och då.

OM det inte vore för dig,hade jag förmodligen vänt redan inne på ikea och ålt hem.

Då hade inte Lina fått sin byrå!

Inte heller sin nya spegel.

Inte sin nya fria matta från rusta.

OCH inte heller bäddsetet från Jysk!

Men...idag betydde det inte värst mycket för henne att få det där:-/ Men kanske imorgon,när hon sovit ut och hittat tillbaka till ett bättre och gladare humör!

 

Nu vila mina trasiga stackars fötter.

Snart dags för mig att krypa ned i en underbart härlig kall säng.Och jag hoppas att den där John Blund charmar mig med storm;-)

 

       

Av Måna - 23 oktober 2012 08:22

Kan konsten att hålla son mamma och pappa vakna!
Hon kan även konsten att reta upp sin mor och far innan sju på morgonen...
YEAH-ny dag nya tag och vi drar till Ikea för inhandling av en byrå och sängben!
Hatten på,tålamodet tyglas!
Ciao!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards