Alla inlägg den 11 juni 2022

Av Måna - 11 juni 2022 09:03

Blir ju aldrig som man tänkt sig?

Vi kom iväg lite sent igår för att fira student. Kom väl kanske 1 1/2 mil hemifrån då bilen varnar för defekt däck.
Yepp? punktering.

Fick ringa S mamma som kom och hämtade honom för att åka hem och hämta domkraft,fälgkors och ett vinterdäck för att få hem bilen.
När S kommer tillbaka och ska byta däcket är det ju inte samma hjulbultar? så han gick åka hem igen för att hämta dom?
Måttligt irriterad var han.

Däcket blev bytt.Det var hål i däcket?
Vi visste om att bakdäckena var slitna. Men S sa att han kanske missat att se att dom var SÅ slitna.

Jag och barnen packade in oss i S bil och fortsatte mot studentfirande och S tog min bil och åkte till gummiknallen för att se om dom hade däck!
Eftersom S körde hade jag inte med mig min plånbok?så satt och var nervös hela vägen dit och hem för om jag skulle bli stoppad!
Det skulle vara så jäkla surt att få betala böter för att man inte har körkortet med sig!

Gummiknallen hade naturligtvis inte sånna däck hemma.
Så här sitter jag i soffan istället för att packa bilen för att åka till husvagnen.
Nu har vi en vän som oxå åker merca och har däck att låna ut.Så tror S byter däck på bilen på eftermiddagen.
Så min plan är att åka imorgon istället.

Ändå känns det som att turen var på min sida denna gång!
Hade inte detta hänt igår-hade det kunna hänt idag någonstans mellan Fjugesta och Öland!!!
Jag hade inte velat stå själv efter vägen med packad bil,2 barn och 3 hundar på en lördag? tro mig-DÅ hade jag börjat gråta!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards