Alla inlägg den 15 juni 2022

Av Måna - 15 juni 2022 10:17

Morgon kaffe på jordens bästa plats.
Idag skiner solen och det är klarblå himmel.
Sovmorgon även idag.Vet inte när jag sov så här mycket sist?
Har heller inga problem med att somna på kvällen.

Det är onsdag och efter ett världsbråk med barnen i måndags har det varit lugnt och vi åker hem imorgon.
Fredag hade inte gjort ont heller.
Men ska inte utmana ödet.

Det blir alltid ett världsbråk med barnen här nere.
Jag njuter av lugnet och dom blir rastlösa.
Dom vill heller inte göra något.Inget alls faktiskt. Och om man inte går utanför husvagn/förtält blir man lätt lite knäpp-det skulle jag iaf bli.
Och när man blir så där rastlös-måste man bråka med varandra!
Det vet väl alla!
Tillslut blir JAG galen. Typ tokförbannad.
J packade väskan och L blev trotsig.
Nu åkte vi inte hem igår som jag sa att vi skulle göra.
Jag säger alltid att vi ska åka hem när jag blir arg.Har inte hänt än på sju år.
Duktig mamma med hot lixom?

Jag måste springa ett varv med dammsugaren idag.Sen SKA jag sola.
Igår vart det bara en kort stund sen kom det regn.Åskskur Allan-brallan!!!
L var ute och gick med Lexi och dom kom hem dyblöta båda två.

Dagens tre kort promenader är avklarade.
Jag går med hundarna en och en. Wilda,Lexi och sen Elsa.
Även om jag är vråltrött när jag vaknar har jag kommit på att det är så mycket lättare att gå med dom en och en.
Wilda boffar lite på andra hundar. Och jag vill sätta mig ned med henne och prata med henne för att avleda det beteendet.
Efter incidenten hemma vet jag inte hur Lexi reagerar på andra hundar längre. Jag vill ju fånga upp det beteendet oxå-om det blivit något knas.
Och Elsa beter sig ju som vanligt som ett arsele! Och vill inte att Wilda ska ta efter det.

Längre bort på våran rad satt 2 tyskar och åt frukost.Dom måste ju trott att jag var knäpp! OM dom nu inte såg skillnad på dom 3 prickiga hundarna?! Haha!

Svetten pärlar sig redan,det blir varmt idag. Men inte tillräckligt för att jag ska stoppa fötterna i vattnet!!!
J och L har badat flera gånger? det måste vara skit kallt!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards